Informacja dla przedsiębiorców - jak się przygotować?
Tarcza Finansowa PFR – jak się przygotować?
Już wkrótce banki współpracujące z Polskim Funduszem Rozwoju rozpoczną przyjmowanie wniosków od mikro, małych i średnich firm zatrudniających od 1 do 249 pracowników o udzielenie wsparcia w ramach Tarczy Finansowej PFR. Realizowany w ramach Tarczy Antykryzysowej kolejny program pomocowy, finansowany przez PFR o łącznej wartości 100 mld zł, skierowany jest do ok. 670 tys. polskich przedsiębiorstw, które ucierpiały w wyniku pandemii koronowirusa.
Wniosek oparty jest na oświadczeniach przedsiębiorcy, a całość procesu odbywać się będzie online. Szczegółowe zasady programu oraz wzory dokumentów będą przedstawione po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej na realizację programu. Informacje o rozpoczęciu przyjmowania wniosków ogłoszone zostaną na stronie www.pfr.pl.
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR?
- Upewnij się że Bank posiada aktualne, zgodne z wpisem w rejestrze dane Twojej firmy.
- Upewnij się że posiadasz aktualne pełnomocnictwo do reprezentowana Twojej firmy i dysponowania środkami w banku.
- Upewnij się że posiadasz aktywny dostęp, czyli login i hasło do bankowości internetowej dla firm.
- Sprawdź, czy Twoja firma prowadziła działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
- Przygotuj dane finansowe swojej firmy, w szczególności m.in. o wysokość obrotów gospodarczych w wybranych miesiącach oraz o liczbę zatrudnionych pracowników w przeliczeniu na pełen etat (w tym zatrudnionych na umowy cywilnoprawne).
- Upewnij się, że nie nasz zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne.
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. można składać już od 1 kwietnia 2020 r.
deklarację VAT-7 za kwiecień można złożyć już od 1 maja 2020 r.
Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza
Pamiętaj, że:
- wniosek o subwencję możesz złożyć tylko w jednym banku, nawet jeśli Twoja firma ma konta w różnych bankach
- subwencję otrzymasz tylko raz za miesiąc, który wybierzesz we wniosku jako miesiąc spadku obrotów
- po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez PFR subwencja trafi na wskazane we wniosku konto w ciągu jednego dnia roboczego