Skip to main content

Najczęściej zadawane pytania

Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. W przypadku nowych pytań zapraszamy do naszych placówek, gdzie pracownicy udzielą Państwu szczegółowych informacji.

FAQ

Wyjaśnienie nazwy Hexa Bank Spółdzielczy

Pierwszy człon nazwy Hexa Bank Spółdzielczy wywodzi się od słowa heksagon, znaczącego tyle co sześciokąt. To właśnie kształt heksagonu ma silną konotację emocjonalną, bowiem hexagon to naturalny kształt, krystaliczna czysta forma, daje wrażenie stabilności i siły. Jednoznacznie kojarzony jest z plastrem miodu, a poprzez pszczoły z pracowitością, wytrwałością i zaradnością. Kształt hexagonu pokazuje także wiele kierunków rozwoju oraz daje pole do wspólnego działania. Hexa kojarzy się z cyfrą 6 czyli z najwyższą oceną.
Logotyp Banku nawiązuje do hexagonu, a poprzez załamanie jednego z ramion tworzy kontur Polski. Dodatkowo poprzez użycie biało-czerwonych barw jest jednoznacznie kojarzony z polskością, z czysto polski kapitałem oraz nawiązuje do logotypu Grupy BPS, w której funkcjonuje nasz Bank.
Przyjęte hasło firmowe „otwieramy możliwości” odnosi się do otwartego kształtu hexagonu, sygnalizuje nasze otwarcie na klientów oraz odkrywanie nowych możliwości działania przy współpracy z Hexa Bankiem Spółdzielczym.
Wszystkie te elementy tworzą spójną całość ze strategią rozwoju Banku i będą w znacznej mierze stanowiły o jego przyszłości.

Jak mogę zastrzec swoją kartę?

W wypadku zgubienia lub kradzieży karty należy dokonać jej zastrzeżenia. Można to zrobić na kilka sposobów:

  • telefonicznie poprzez Infolinię Banku (tel.: +48 86 215 50 50),
  • telefonicznie, za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart (tel.: +48 828 828 828),
  • osobiście w placówce Banku,
  • za pośrednictwem portalu kartowego.

W przypadku kradzieży lub zgubienia karty własnej Hexa Banku Spółdzielczego dokonasz natychmiastowego jej zastrzeżenia w każdym oddziale Hexa Banku Spółdzielczego - w dni robocze, w godzinach pracy poszczególnych placówek.

Jaki jest numer IBAN oraz kod swift Hexa Banku Spółdzielczego niezbędny do przelewów zagranicznych?

Kod SWIFT Hexa Banku Spółdzielczego to: POLUPLPR
Numer IBAN to: PL oraz numer rachunku

Czy można otrzymać fakturę za doładowanie online telefonu komórkowego?

Chcąc uzyskać fakturę za doładowanie należy jednorazowo zarejestrować swoje dane na stronie https://faktury.autopay.pl podając numer doładowanego telefonu. Może otrzymać e-fakturę bądź fakturę tradycyjną wysłaną na adres mailowy podany przy rejestracji danych w ciągu maksymalnie 24h. Faktura będzie wystawiona automatycznie po każdym dokonanym zasileniu.

Co się stanie z naszymi pieniędzmi zgromadzonymi na kontach bankowych po naszej śmierci?

Każdy posiadacz rachunku, może udzielić pełnomocnictwa do swojego rachunku dowolnie wybranej przez siebie osobie. Może ona korzystać z rachunku, dokonywać wpłat i wypłat, ale tylko wyłącznie do momentu śmierci mocodawcy, gdyż z chwilą śmierci pełnomocnictwo wygasa. Po śmierci posiadacza rachunku może nastąpić wypłata środków jedynie na rzecz spadkobierców, którzy przedstawią postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku (postanowienie to uzyskuje się na skutek przeprowadzenia postępowania spadkowego w sądzie) lub poświadczenie dziedziczenia (sporządzane przez notariusza na podstawie testamentu lub zgodnie z zasadami dziedziczenia ustawowego). Wypłata na rzecz każdego ze spadkobierców następuje w proporcji właściwej do nabytego udziału spadkowego.
Jeżeli posiadacz rachunku chce obdarować tylko wybranych przez siebie członków rodziny może złożyć w banku dyspozycję na wypadek śmierci. W dyspozycji może wskazać jedynie: małżonka, wstępnych (rodzice, dziadkowie), zstępnych (dzieci, wnuki) lub rodzeństwo.
Liczba wydanych dyspozycji jest nieograniczona, dodatkowo można dokonać podziału wg własnego uznania np. ½ żonie, ¼ dziecku a pozostałą kwotę np. matce.
Suma wypłaconych w ten sposób pieniędzy jest ograniczona ustawowo (w bankach dozwolona kwota wynosi dwudziestokrotność przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw ogłaszane przez Prezesa GUS za ostatni miesiąc przed śmiercią posiadacza rachunku).
Po śmierci posiadacza rachunku instytucje finansowe mogą również wypłacić koszty pogrzebu osobie, która przedstawi rachunki potwierdzające wysokość poniesionych przez nią kosztów w związku z pogrzebem. Osoba ta nie musi być spadkobiercą zmarłego.

Jaką lokatę wybrać - z oprocentowaniem zmiennym czy stałym?

Wybór lokaty wiąże się z dylematem czy zdecydować się na stałą czy zmienną stopę procentową.
Oprocentowanie stałe obowiązuje przez cały okres lokaty. Klient z góry wie ile otrzyma odsetek. W przypadku lokat o zmiennym oprocentowaniu stopa procentowa może się zmienić w zależności od sytuacji rynkowej. Może to być zmiana zarówno na korzyść jak i niekorzyść klienta. Lokaty o stałym oprocentowaniu warto zakładać w perspektywie obniżek stóp procentowych (obserwując sytuację rynkową). Jeżeli spodziewamy się wzrostu stóp procentowych lepiej wybrać oprocentowanie zmienne.

Czy pieniądze na lokacie są bezpieczne?

Lokata bankowa należy do bezpiecznych sposobów deponowania oszczędności. Zakładając lokatę masz pewność, że otrzymasz z powrotem nie tylko to co wpłaciłeś, ale również naliczone odsetki.
Ponadto tego typu wkłady są chronione przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny, który w razie problemów Banku wypłaca środki do równowartości 100.000 euro.

Co to jest BIK?

Biuro Informacji Kredytowej SA jest instytucją, która otrzymuje i udostępnia bankom i Spółdzielczym Kasom Oszczędnościowo Kredytowym (SKOK-om) dane na temat wszelkich zobowiązań kredytowych Klientów indywidualnych, jak również przedsiębiorców.
Produktem BIK jest raport kredytowy, który stanowi niejako obraz zobowiązań Klienta. Informacje w nim zawarte pozwalają ocenić stopień ryzyka związanego z przyznaniem Klientowi kredytu. Przekazywane w raporcie BIK dane dotyczą wszystkich kredytów udzielanych Klientowi, niezależnie od terminowości ich spłaty. Informujemy, że nie jest to rejestr nierzetelnych Klientów, choć w przypadku opóźnień w spłacie zaciągniętych przez Klienta kredytów i pożyczek, informacja taka również znajdzie się w jego raporcie kredytowym BIK. Należy zatem pamiętać, iż pozytywna historia kredytowa Klienta tworzona jest dzięki terminowej spłacie posiadanych zobowiązań.
Dane Klienta trafiają do BIK w momencie złożenia w danym Banku lub SKOK-u zapytania o kredyt, wniosku kredytowego oraz po udzieleniu kredytu.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: http://www.bik.pl/

Czy można spłacić kredyt przed terminem?

Klient Hexa Banku Spółdzielczego może dokonać wcześniejszej całkowitej lub częściowej spłaty kredytu w dowolnym momencie bez konieczności informowania o tym Banku. W związku z całkowitą lub częściową spłatą kredytu nie ponosi żadnych kosztów.

Czy Hexa Bank Spółdzielczy udziela kredytów w walutach?

Udzielamy kredytów w polskich złotych – co oznacza, że są one wolne od ryzyka kursowego oraz kosztów przewalutowania.

Jakie źródła dochodu są uznawane przez Hexa Bank spółdzielczy przy udzielaniu kredytów gotówkowych i mieszkaniowych?

Hexa Bank Spółdzielczy przy tego rodzaju produktach kredytowych akceptuje następujące źródła dochodu: umowę o pracę i kontrakt menedżerski, dochody z prowadzenia działalności gospodarczej i prowadzenia gospodarstwa rolnego, wykonywania wolnego zawodu, emeryturę, zasiłek przedemerytalny, rentę inwalidzką, rentę rodzinną po zmarłym małżonku, rentę strukturalną, umowy cywilno-prawne oraz umowy najmu/dzierżawy, dywidendę i odsetki z tytułu posiadanych aktywów finansowych.

Do czego służy karta zbliżeniowa?

Karta zbliżeniowa posiada wszystkie cechy standardowej karty debetowej. Można nią dokonywać transakcji bezgotówkowych w punktach akceptujących karty płatnicze na całym świecie, wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić za zakupy w Internecie. Dodatkowo posiada nową funkcjonalność - płatność zbliżeniową, która pozwala na wygodne opłacenie drobnych zakupów – szybciej niż gotówką i bez użycia kodu PIN do kwoty 100 zł (VISA payWave).

Jak płacić zbliżeniowo?
  1. poinformuj sprzedawcę, ze chcesz zapłacić zbliżeniowo,
  2. kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu.
  3. Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wyświetli się komunikat, że płatność została przyjęta.
Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?

Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą. Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.

Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zbliżeniową zapłacę dwa razy?

Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą "jedna transakcja jedną kartą", to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.

Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?

Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu użytkownika pozostaje "bezczynna". Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje "bezczynny" – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji.

Czym jest Google Pay?

Google Pay łączy wszystkie możliwości płacenia przez Google. Jeśli chociaż raz wpiszesz dane karty, możesz:

  • Płacić telefonem w sklepach stacjonarnych (zobacz obsługiwane kraje i urządzenia).
  • Kupować produkty w aplikacjach i na stronach internetowych (zobacz obsługiwane kraje).
  • Kupować usługi i produkty Google.
  • Przesyłać pieniądze rodzinie i znajomym (tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).

Jeśli płacisz za pomocą Google Pay w swoich ulubionych sklepach, możesz też korzystać z kart podarunkowych, kart lojalnościowych, biletów i kuponów.

Co jeśli korzystam z Google Pay, a zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?

Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.

Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.

Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?

Tak, dane Twojej karty są szyfrowane i przechowywane na bezpiecznych serwerach. Każda karta płatnicza skonfigurowana przez Ciebie do płatności w sklepach otrzymuje numer konta wirtualnego (VAN), który sprzedawca widzi podczas zakupów. Dane Twojej karty nie są udostępniane sprzedawcom, gdy dokonujesz płatności w sklepie.

Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?

Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:

  • kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
  • dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.

Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na https://support.google.com/accounts/answer/9244912?hl=pl

Jakie są limity transakcji w kanałach bankowości elektronicznej?

OSOBY FIZYCZNE

Limity w bankowości internetowej

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 20 000,00 PLN  

Dzienny limit operacji 20 000,00 PLN  

Limity w aplikacji mobilnej

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 20 000,00 PLN  

Dzienny limit operacji 20 000,00 PLN  

Limity w e-sklepie

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 5 000,00 PLN  

Limity w aplikacji dostawców usług zewnętrznych (PSD2-TPP)

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 2 000,00 PLN  

Dzienny limit operacji 2 000,00 PLN  

Limity dla płatności ekspresowych

Maksymalna kwota pojedynczej operacji Express Elixir 3 000,00 PLN (maksymalnie 3 transakcje dziennie, nie więcej niż 5 000zł dziennie)

KLIENCI INSTYTUCJONALNI

Limity w bankowości internetowej

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 30 000,00 PLN  

Dzienny limit operacji 30 000,00 PLN  

Limity w aplikacji mobilnej

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 30 000,00 PLN  

Dzienny limit operacji 30 000,00 PLN  

Limity w e-sklepie

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 5 000,00 PLN  

Limity w aplikacji dostawców usług zewnętrznych (PSD2-TPP)

Maksymalna kwota pojedynczej operacji 2 000,00 PLN  

Dzienny limit operacji 2 000,00 PLN  

Limity dla płatności ekspresowych

Maksymalna kwota pojedynczej operacji Express Elixir:dla rolników - 10 000 PLN (maksymalnie 3 transakcje dziennie, nie więcej niż 30 000zł dziennie)

dla podmiotów instytucjonalnych - 30 000 PLN (maksymalnie 20 transakcji dziennie, nie więcej niż 100 000zł dziennie)

Jakie są limity transakcji kartowych?

OSOBY FIZYCZNE

Limity dla transakcji gotówkowych

Maksymalna kwota nie może przekroczyć 10 000,00 PLN w przypadku kart rozliczanych w walucie PLN

10 000,00 Euro dla kart rozliczanych w walucie Euro

Limit dla transakcji bezgotówkowych

Dzienny limit operacji 50 000,00 PLN dla kart rozliczanych w walucie PLN

15 000,00 Euro dla kart rozliczanych w walucie Euro

Limit dla transakcji internetowych

Dzienny limit operacji 50 000,00 PLN dla kart rozliczanych w walucie PLN

15 000,00 Euro dla kart rozliczanych w walucie Euro

KLIENCI INSTYTUCJONALNI

Limity dla transakcji gotówkowych

Maksymalna kwota nie może przekroczyć 30 000,00 PLN w przypadku kart rozliczanych w walucie PLN

10 000,00 Euro dla kart rozliczanych w walucie Euro

Limit dla transakcji bezgotówkowych

Dzienny limit operacji 50 000,00 PLN dla kart rozliczanych w walucie PLN

15 000,00 Euro dla kart rozliczanych w walucie Euro

Limit dla transakcji internetowych

Dzienny limit operacji 50 000,00 PLN dla kart rozliczanych w walucie PLN

15 000,00 Euro dla kart rozliczanych w walucie Euro

Czy można zmienić limit transakcji?

Własne limity transakcyjne można zdefiniować i zmienić w systemie banowości elektronicznej, portalu kartowym (dotyczące płatności kartą) lub oddziale Banku.